lördag 12 november 2011

Små o stora Julgranskulor



Tänk att boken om julgranskulorna kunde inspirera så fantastiskt att jag kunde glömma alla beställningar o allt annat jag skulle sticka till Julmarknaderna som snart är här....
Arne & Carlos fick leklusten att komma fram med dunder o brak. Med utgångspunkt från boken var det lätt att rita upp egna mönster o bara sticka och sticka...
I kväll gör jag de två sista för en tid framöver. De blir stickade som den här röda i Eskimo på stickor 5. Tjocka och fylliga, mäter 45 cm runt magen.... Det blir en blå med vitt mönster och en vit med rött mönster :)

3 kommentarer:

  1. Jag misstänker att jag också borde sticka julgranskulor om jag vill ha nån gran. Systrarna bus kommer nog inte lämna granen i fred i år. :)

    SvaraRadera
  2. Tant Grön: Jag har ingen gran, så mina kulor kan hamna i fönster, i dörrposter eller någon annan trevlig plats :)

    SvaraRadera