tisdag 3 januari 2012

Klara 1 o 2

En tanke häromdagen: Skulle vara spännande att se hur många alster man hinner med under ett år!!

Min intention blir nu att dokumentera detta. Det blir ju någon slags historik över ett stickår...

1:an är ett par handledsvärmare som är tvåändstickade. Har skrivit ner hur jag gjort, så det kanske blir fler i andra färger. Har hittat ett företag som säljer z-tvinnat garn till okej priser. www.korps.se















2:an är ett par sockar, storlek 37, som kommer att hamna i väskorna som ska vara till sommarens Hantverksmässa och Gammelvala. Garnet köpte jag i somras på Göksäter, en dag som jag tillbringade med min stickande dotter. Här är hennes blogg. www.okejda.blogspot.com



På G är en sjal som ligger på blockning och tvåändstickade vantar.....

3 kommentarer:

  1. Går hon i Mammas arv
    Mycket fina alster hon gör oxå

    SvaraRadera
  2. :-) Om du använder Ravelry till att räkna dina projekt får du ju en överskådlig bild av dom med, plus att den räknar! Halvvantarna var jättefina!

    PUSS

    SvaraRadera
  3. Åh vad du är produktiv! Det ska bli kul att följa dina alster!

    SvaraRadera