tisdag 27 mars 2012

På G och ett besök





Lite vårlikt kommer just nu ur stickmaskinen

När de blivit fler kommer de att finnas i www.hantverksbutiken.blogspot.com för den som är nyfiken









Jag fann en väldigt fin och välvårdad halvlång ylleJACKA på Gengåvan i Karlstad

Min inspiriation gick igång med dessa garner som jag dekorerat jackan med


Nu ska det bara broderas - stickas - virkas - en del blommor och blader som kommer att göra Jackan till en ny Jacka

Ser verkligen fram emot att börja snart :)











För någon vecka sedan hade jag besök av en liten Ella som hade fått en mössa som jag stickat...

Hon såg ut som en liten rosa maräng...

2 kommentarer:

  1. Halsdukarna kommer göra succe och sälja som smör tror jag! Jättefina!

    SvaraRadera
  2. Vilken raring :) ja maräng var ordet.

    SvaraRadera