fredag 3 augusti 2012

Nya ide´er...

På ett månadsmöte i Hantverksbutiken i våras pratade vi om att göra väskor. Jag har funderat och funderat... Så i tisdags kom jag på hur jag sklulle göra. Köpte tyg och annat material och nu


har det blivit fyra stycken. Jag har virkat den afrikanska blomman, satt ihop fyra och sedan sytt på dem...


Knapparna har jag funnit i min samling. Tycker det är kul att sätta ihop flera knappar på varandra...



Väskan nedan blev min egen, som jag nu har fyllt med allt som man behöver när man ska iväg... Ja, ni vet - nycklar - pengar - lypsyl - visakort - pappersnäsdukar - telefonen - handkräm....


5 kommentarer:

  1. Snygga! Gillar kombinationen av garn och tyg :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad snyggt det blev. Jag har en tygväska med ett trist tryck som jag fick från jobbet förra året. Planen är att göra nått med dem men jag har inte kommit på vad än. Kanske detta kan vara nått! :)

    SvaraRadera
  3. Uj,uj vad du är produktiv. Imponerande, när jag ser allt du har stickat till Gammelvala. Särskilt det tvåändsstickade. Det är inget man stickar i en handvändning (inte jag i alla fall).

    SvaraRadera