söndag 24 juni 2012

Lite nytt...

En ny skapelse har tagit form - Knapparna är ett fynd på Myrorna - 37 st för 10:-....


Blockning pågår - Nedan kan man se att kanten ser stickad ut - men - fann i en Handarbetsbok från 1948 - Virkad kant där man sticker ner virknålen mitt i föregående varvs maska - Den var kul att göra - Ytterkanten är kräftgångsmaskor...


Sjalen nedan är stickad i en ljuvlig Merino, rosa, från Uruguay och ett entrådigt ullgarn från Gottskär i Bohuslän, som jag köpte förra sommaren då jag var på Smögen...


Den mörklila kanten är stickad i ett spetsmönster som jag har i en fin bok, som jag fått av min dotter www.okejda.blogspot.com - knitting on the edge av Nicki Epstein...

Tillsammans med en sjal till så är det nu sextiosju alster klara och fler är på väg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar