söndag 17 juni 2012

Lofalla i mitten av juni

Det är alltid lika skönt att komma till Ingrid i Lofalla för makinstickgruppens månadsträff

Hon har sina stugor i en fantastiskt vacker del av Värmland - Här skulle jag vilja bo


Ängen står snart i full blom - vackert gräs - smörblommor - rödklöver på väg - prästkragar, som nog slår ut lagom till Midsommar



Vi startar alltid våra träffar med kaffe och lite småprat - Denna vackra kaffekopp fick mig att njuta extra av kokekaffet



Efter kaffet var det dags att njuta av lyxen att sticka på maskin - tänka ut mönster - leka med färger - få tips av varandra - misslyckas och lyckas...

Kerstin gör här en tröja med egen komposition - Den vill jag se när den är färdig - Kanske kommer den att visas på min sida...



Det är även några som handstickar på vara träffar - Det här ska bli en barntröja - Jag hade med mig monteringsarbete - en tröja som säkert kommer hit så småningom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar